2017. november 26., vasárnap

Őszi kedvenceim - koncert, interjú és az egyéb (apró) csodák


Nem kell nagy csinnadratta, hogy ősszel jól érezzem magam: maga az évszak is elég ahhoz, hogy a tikkasztó nyár után végre minden a helyére billenjen. A színek, a hűvösebb idő, a természet, a bekuckózós hangulat számomra ilyenkor maga a mennyország. Mégis, ez az ősz még a szokásoshoz képest eleven volt: annyi jó, de legalábbis kalandos dolog történt velem, hogy felsorolni sem lesz egyszerű, noha próbálkozni fogok. Tartsatok velem, nézzük meg miket szerettem idén ősszel.



1) A Dazlious koncert - a mi kis koncertünk

A Dazlioust 2013-ban alapítottam Gubicza Józsóval (gitár). Az évek alatt rengeteg változáson ment át a formáció: legutóbb Villás Brigivel (hegedű) találtuk meg a közös hangot (azok a borzalom szóvicceim nekem, jaj) és kezdtünk meg a közös felkészülést. Idő hiányában saját számokkal nem készültünk, ellenben olyan dalokat igyekeztünk összeválogatni, amelyek jól szólnak a hangomon, és amelyekben megtaláltuk azt a bizonyos pluszt. A koncert hihetetlenül jó hangulatban telt, máig vallom, hogy nekünk van a legjobb közönségünk. Külső helyszínen játszottunk, de telt ház volt, és a kellemetlen körülmény ellenére is annyi szeretetet kaptunk, amennyivel háromszor is körbe lehet szaladni a Földet. Szeretek énekelni, de ez önmagában kevés. Az ilyen élmények adják a muzsikálás lényegét: amikor az emberek elfelejtik pár órára a hétköznapok terheit, engedik, hogy a zene ereje és a szeretet tisztán és szabadon áramoljon. Azt kell mondanom, hogy rég éreztem magam olyan elevennek mint november tizedikén. Az ősz legdrágább pillanatait őrzöm arról a napról:





2) Az interjúm Scherer Péterrel

Az ősz egyik legnagyobb projektje volt ez az interjú. Sok élmény és tanulság fűződik hozzá, illetve rengeteg öröm, hogy sikerült elnyerni vele a footer.hu, illetve Scherer Péter közönségének tetszését. Ha még nem olvastad, most pótolhatod a mulasztást! ;) (Kattints a IDE, vagy a képre!)


3) Szkéné előadások

Mielőtt, miután és aközben, hogy az interjút készítettem, több ízben jártam a Szkéné Színházban. Új barátságok, fergeteges előadások, és méltán szeretett munkák kötöttek idén ősszel a Szkénéhez. A Don Quijote és az EztRád ajánlómat ITT, illetve ITT olvashatjátok!

Az EztRád! című darab előzetese

4) Természetjárás+fotózás

Idén, aki velem erdőbe, rétre, egyáltalában szabad levegőre tévedt, nem úszta meg a fotós szerepét. Külön posztokkal készülök, de azért beszúrok némi ízelítőt:




5) Zenék

Az őszi időszakban viszonylag kevés zenétől kergültem meg, viszont amelyektől mégis, azoktól nagyon.
Ilyen volt a hőn imádott Texas zenekar legújabb slágere és videója, a Can't Control:


Egy régi kedvencem, a Mad Hatter videója:


Martin Hall: Monsters c. dala:


És a dal, melynek műfaja oly messze áll attól, amit hallgatni szoktam, illetve amit szeretek, és ami mégis megvett kilóra. Guilty pleasure a javából, de vállalom:




6) Sorozatok:

Riverdale

Újabb Guilty Pleasure a vállalható kategóriából: tini dráma hihetetlenül megkapó hangulatba ágyazva - egyszerűen lehetetlen nem nézni. A színek. A Pop's "büfé". A rejtélyek. A zenék. Nyami!



Most csodáljátok, hogy Pop's "büfé" fétisem van??? :P

Terápia

Még csak most indult útjára a 3. évad és megint csak nem ereszt. Dargay András (pszichológus; a főhősünk) szétesettebb mint valaha, a színészgárda, illetve a karakterek zseniálisak: mondjuk sok csoda nincs is abban, hogy függő lettem ismét.


7) Illatok

Úgy tűnik, engem is elért az "oud" láz. Néhány éve, az un. "niche" parfümök (kis manufakturákban,válogatott alapanyagokból készült parfümök) világából tört előre és hódította halomra a női szíveket a Délkelet-Ázsiából származó agar fa penésszel keveredett gyantája, amely olyan drága, hogy folyékony aranyként is emlegetik. Az én kedvenceim éppen ezért valószínűleg szintetikus "oud"-ot tartalmaznak, de így is csodálatosak. (Mind a két fotót magam készítettem, de az egyik "nyers" még, a másikat viszont érte némi utómunka. Egyébként ez is nagy szerelem volt ezekben a hónapokban: imádtam órákra beletemetkezni a képszerkesztésbe):

Versace Pour Femme Oud Oriental EDP

Őt másodkézből szereztem használtan, az eredeti összeghez képest potom áron. A leszáradása számomra maga a tökély: rózsás, vaníliás, púderes finomság.


Folklory Al Ward Pink Rasasi EDP

Az arab parfümök iránti rajongás nálam még meglehetősen új. Szerencsére közeleg a Karácsony és tanácstalanabb szeretteimnek megsúghattam szívem vágyát: színt vallhattam erről az erősen oud-os, vaníliás, ámbrás, igazi téli csodáról. Az üvegéért eszeveszetten oda vagyok: a kellem, a luxus, az ízlés netovábbja, ráadásul a designer parfümök árának töredékéért adják ezt a kincset. Hatalmas kedvencet avattam!


~~~Évi~~~

1 megjegyzés: